UWAGA! Nowe oszustwo w sieci!

Nie daj się oszukać – nie wchodź w linki (odnośniki) otrzymane mailem, sms-em lub w komunikatorach społecznościowych, które zostały wysłane przez nieznane osoby lub firmy!

Na naszej stronie dotyczącej bezpieczeństwa w sieci zamieszczone są zasady bezpieczeństwa korzystania z bankowości elektronicznej, więc mamy nadzieję, że naszym Klientom nie musimy ich przypominać. Jest to o tyle ważne, że oszuści nie próżnują, a ich pomysły na dokonanie kradzieży są coraz bardziej dopracowane.

Ofiarami bardzo popularnego ostatnio oszustwa mogą zostać osoby sprzedające na portalu OLX.

 

Jak to wygląda?
  1. Cyberprzestępcy kontaktują się ze sprzedającym przez WhatsApp
  2. Sprzedający otrzymuje od oszustów link do strony udającej witrynę OLX pozwalającą na finalizację transakcji
  3. Cyberprzestępcy zachęcają, by wprowadzić w fałszywym panelu OLX m.in. dane swojej karty (numer, data ważności oraz kod CVC/CVV), rzekomo po to, aby otrzymać na nią pieniądze za przedmiot z ogłoszenia
  4. Sprzedający otrzymuje kod autoryzacyjny (sms-em lub w aplikacji – w zależności od wybranego przez Klienta sposobu). Jest tam informacja o tym, że potwierdzasz dodanie Twojej karty do Google Pay lub Apple Pay – oszust liczy, że sprzedający nie przeczyta go dokładnie. I niestety często ma rację.
  5. Jeśli na stronie z linku nieuważnie podaliśmy kod autoryzacyjny lub potwierdziliśmy w aplikacji to oszuści mają już wszystko co im potrzeba – dostęp do naszej karty w aplikacji mobilnej. A to pozwala im ukraść nasze pieniądze!

Oszuści mogą jednak podszyć się pod dowolną stronę, dlatego bądźmy ostrożni. Zwracajmy uwagę na adresy stron, certyfikaty. Naszą czujność powinna też wzbudzić wątpliwa poprawność językowa.

 

Pamiętajmy o dokładnym czytaniu treści komunikatów autoryzacyjnych – jest tam informacja, co tak naprawdę potwierdzamy.

 

Jeśli podaliśmy dane swojej karty musimy niezwłocznie ją zastrzec!

  • telefonicznie pod numerem 86 215-50-50 (ogólnopolski system zastrzegania kart),
  • telefonicznie poprzez Infolinię Banku BPS S.A. tel 86 215-50-50 (serwis Banku BPS S.A. jest czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu),
  • w portalu Kartosfera,
  • lub w dowolnej placówce Banku.

 

 

 

Do góry

Uwaga!

Przeglądarka internetowa z której korzystasz jest przestarzała przez co strona może nie wyświetlać się w prawidłowy sposób. Zalecane przeglądarki: Chrome, Firefox, Opera

Developer tools

ReD Responsive Framework version